Wycieczka klasy 1 i 2 d

W dniach 23.04 – 27.04 klasy 1d oraz 2d wyjechały na Zieloną Szkołę do Sromowców Wyżnych w Pieninach.  Razem z nami pojechali Pani Profesor Katarzyna Grącka (główna organizatorka wycieczki), Pani Profesor Renata Kos, Pani Profesor Ewa Kulesza oraz Pan Profesor Adam Czechowski.

23.04 Dzień pierwszy

Zebraliśmy się o 6:30 na parkingu przed szkołą niestety Warszawa żegnała nas deszczem. Po kilku minutach oczekiwania nasz autokar się pojawił. Droga minęła nam szybko i przyjemnie.

Około godziny 17 dojechaliśmy na miejsce. Zjedliśmy smaczny obiad i udaliśmy się piechotą do elektrowni wodnej znajdującej się 2km od naszego ośrodka.

W elektrowni pokazano nam zasady pracy elektrowni, jak wyglądało dawniej miejsce na którym teraz stoi elektrownia oraz kilka innych ciekawostek.

Następnie wróciliśmy do ośrodka, zjedliśmy kolację oraz przydzielono nam pokoje.

24.04 Dzień drugi

Po śniadaniu które było o 8:45 spotkaliśmy się z naszym Pienińskim przewodnikiem. Autokar zawiózł nas pod podnóże najwyższej góry w Pieniach- Wysokiej. Wędrowaliśmy przez rezerwat przyrody “Wąwóz Homole”. Po długiej, wyczerpującej i dla niektórych ciężkiej wspinaczce dotarliśmy na szczyt Wysokiej, z którego rozciągał się przepiękny widok na całą okolice. Następnie przeszliśmy  pasmem małych Pienin aż do szczytu Szafranówka. Następnie zjechaliśmy koleją krzesełkową do Szczawnicy gdzie mieliśmy chwilę dla siebie na zwiedzenie tego miasta.

25.04 Dzień trzeci

Rano po śniadaniu ruszyliśmy autokarem pod szlak, który zaprowadził nas na Trzy Korony. Aby lepiej poznać naturę Pienin  udaliśmy się do muzeum w którym zobaczyliśmy mapę i ułożenie szczytów, roślinność oraz zwierzęta, ale również stroje noszone przez rdzennych mieszkańców tego regionu.

Szlak był trochę łatwiejszy niż poprzedniego dnia, ale również wymagał od nas dobrej kondycji.  Po wędrówce przez około 3 godzinach dotarliśmy na szczyt . Widok był przepiękny, a słońce dodawało jeszcze większego uroku tej okolicy.

Po zejściu do samego ośrodka mieliśmy chwilę na przebranie się oraz udanie na obiad. Następnie od razu udaliśmy się do koła gospodyń gdzie pokazano nam historie tworzenia chleba, ubrań oraz przybliżono nam tamtejsze tradycje.

Wieczorem mieliśmy ognisko podczas, którego zacieśnialiśmy więzy i nawiązywaliśmy znajomości międzyklasowe.