http://prezi.com/x677gg8qnd8q/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
PLAN PROJEKTU
Imię i nazwisko autora: Inga Chrościcka-Woźniak
Jolanta Wiszniewska
PUNKTY PLANU PO POLSKU | TWÓJ PLAN PO POLSKU | PUNKTY PLANU PO ANGIELSKU | TWÓJ PLAN JĘZYKU OBCYM PARTNERSTWA |
Tytuł*
Używaj liter i cyfr, ale nie ) < > |
STARZEJĄCA SIĘ EUROPA.
DLACZEGO EUROPEJCZYCY NIE CHCĄ MIEĆ DZIECI? |
Title *
Use letters or numbers but not ) < > |
AGING EUROPE. WHY DON’T EUROPEANS WANT TO HAVE CHILDREN? |
Krótki opis*
Wpisz opis swojego projektu, bądź zrozumiały/a I używaj słów-kluczy, by pomóc innym znaleźć Ciebie |
Uczniowie będą mieli za zadanie porównać sytuację demograficzna w poszczególnych państwach i prognozy na przyszłość. Przyjrzą się również działaniom rządów poszczególnych państw zmierzających do zwiększenia przyrostu naturalnego i wspierania polityki prorodzinnej. | Short description *
Type the description of your project, be clear and use keywords to help people to find you |
The aim of the project is to make students aware of democratic perspectives on the European continent in the context of aging society and its social and economic results. Students will have to compare demographic situation in different countries and its perspective in the future. They will look closer at what the governments in these countries do to increase the birthrate and how they support it. |
Język(i) komunikacji *
Możesz wybrać więcej niż jeden (z podanych) |
angielski | Communication language(s) *
You can choose more than one |
English |
Jaki jest wiek uczestników (od-do) potencjalnego partnera projektu? | 16-19 | -What is the age range of the pupils of a potential partner for a project? * | 16-19 |
-Ilu uczniów będzie w sumie uczestniczyć w tym projekcie? | 30 z każdego kraju | How many pupils altogether are going to participate in the project? * | 30 from each country |
Obszary tematyczne*
Można wybrać więcej niż jeden (z podanych) |
Języki obce, TIK, WOS/ socjologia, edukacja europejska, ekonomia, prawo | Subject areas *
You can choose more than one |
Foreign languages, ICT, Social Studies / sociology, European education, economics, law |
Narzędzia, których użyjesz* | Padlet, Tagxedo, Googledocs, youtube, Prezi, Mailview, Canva, Tricider, skype, Pollyeverywhere, | Tools to be used * | Padlet, Tagxedo, Googledocs, youtube, Prezi, Mailview, Canva, Tricider, skype, Pollyeverywhere, |
Cele* |
|
Aims * |
|
Przebieg projektu | 1 Moduł
Uczniowie przedstawiają się (używając PADLET, forum, skype) 2 Moduł Uczniowie szukają informacji na temat dzietności w swoim kraju i prezentują te dane w Twinspace 3 Moduł Czy państwo prowadzi politykę prorodzinną w moim kraju? Jakie są rozwiązania prawne w tym zakresie? (prezentacja w PREZI) 4 Moduł Uczniowie robią ankietę wśród rówieśników w swojej szkole na temat chęci posiadania potomstwa i publikują wyniki w Myspace ankieta google 5 Moduł Wady i zalety bycia jedynakiem. Wywiady, debata w klasie 6 Moduł Zagrożenia wynikające ze starzejącego się społeczeństwa i rozwiązania – burza mózgów TRICIDER 7 Moduł Społeczeństwo końca XXI wieku – plakat CANVA 8 Ewaluacja i podsumowanie Pożegnanie |
Work process * | 1st Module
Students introduce each other (using PADLET, forum, skype) 2nd Module Students look for information about birth rates in their countries and present the data in TWINSPACE 3rd Module Is my country leading family-friendly policies? What solutions are introduced? (presentation in PREZI) 4th Module Students carry out a questionnaire among their schoolmates about the will to have offsprings and publish the results in TWINSPACE (google questionnaires) 5th Module Advantages and disadvantages of being an only child. Interviews, debate in the classroom (Pollyeverywhere.com) 6th Module Threats connected with aging society and solutions to this problem (brain storming – TRICIDER) 7th Module Society of the end of the XXIst century – a poster in CANVA or drawn by students 8th Module Project summary and evaluation Saying goodbye |
Oczekiwane rezultaty | Uczniowie staną się bardziej świadomi zagadnień demograficznych, ekonomicznych i prawnych związanych z tematem projektu, dowiedzą się więcej o innych krajach europejskich, integracja grupy, podniesienie poziomu języka i TIK | Expected results * | Students will become more aware of demographic, economic and legal issues connected with the topic of the project, will find out more about other European countries, they will become more integrated within their group. They will improve their foreign language and ICT skills |
Czy Twój projekt korzysta z gotowych propozycji projektów? | nie | Is your project based on an eTwinning Project Kit? | no |