W ramach projektu Erasmus+ “ACT 4 Peace” (akcja KA 229), w dniach 24-28 maja 2021 wspólnie ze szkołami z Rumunii, Hiszpanii,Turcji i Włoch wirtualnie wybraliśmy się do Barcelony na  spotkanie zorganizowane przez naszego partnera .

W mobilności wzięło udział 20-tu uczniów LXIII LO im. L. Kossutha z klas I,II ,III. Koordynatorem  projektu była nauczycielka języka angielskiego Inga Chrościcka – Woźniak, opiekunami: Katarzyna Gapińska  i Lucyna Kasperowicz. Uczestnictwo w projekcie pozwoliło uczniom na kreatywne możliwości udoskonalenia języka angielskiego, wystąpień  z zastosowaniem  technik  oratorskich  i zasad obowiązujących w debatach. Tematem przewodnim spotkania było :”Life in a monocultural society is inferior to that in a multicultural society.”  Uczniowie poszukiwali argumentów za i przeciw – aktywnie reprezentowali swoje stanowisko na arenie międzynarodowej.  Głównym celem mobilności było upowszechnianie idei pokoju i tolerancji wśród młodzieży z różnych krajów.

W ramach przygotowania do mobilności uczniowie nakręcili film: https://bit.ly/3p2BCit pokazujący, jak wielkie znaczenie ma dla nich życie w społeczeństwie wolnym i tolerancyjnym. W filmie przedstawili zalety otaczającej ich rzeczywistości szkolnej, pokazali walory mieszkania w stolicy i w Polsce. Nie mogło zabraknąć naszego szkolnego pupila celebryty Maxa, który w angielskim stylu oprowadził naszych gości po budynku szkoły: https://bit.ly/3wKAhzi

Działania w trakcie mobilności: 

24 maja

9:00 – 11:00: praca nad filmem promującym szkołę , Warszawę, Polskę .

25 maja

9:00 – 9.45: Powitanie gości przez szkołę partnerską w Hiszpanii, przedstawienie programu mobilności

9.45-11.00 – Sesje w grupach umożliwiające uczniom nawiązanie kontaktów i lepsze poznanie się: prezentacje                       szkół partnerskich promujące ich rodzimą szkołę,kraj, kulturę regionu w którym mieszkają 

11.30-13.30  Wprowadzenie do debat i podsumowanie dnia

26 maja

9:00 – 13:00  – Przedstawienie regulaminu debat  – warsztaty dla uczniów dotyczące skutecznego argumentowania i wystąpień debatanckich, podział uczniów na grupy debatanckie 

13: – 13:30 Podsumowanie dnia

27 maja

9:00 – 13:30 Przygotowanie do wystąpienia międzynarodowego; praca indywidualna każdej szkoły; wybór 8 osobowej reprezentacji szkoły do międzynarodowego wystąpienia  

28 maja

10:00 – 12:30 Debaty drużynowe 

13:00 –  Podsumowanie tygodnia, zakończenie projektu

Udział w mobilności został bardzo pozytywnie odebrany zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Uczniowie podnieśli swoją motywację do nauki języków obcych, sztuki kulturalnej dyskusji na argumenty, co nie jest tak łatwe  w praktyce. Spotkanie z rówieśnikami  ze szkół partnerskich pomogło również w zdystansowaniu  się do pandemicznej sytuacji  i napotkanych  trudności  zdalnego nauczania.. Wystąpienie podsumowujące pracę nad projektem pokazało jak wrażliwi są młodzi ludzie na otaczającą ich rzeczywistość. Gratulujemy uczniom  naszego Liceum wspaniałego wystąpienia. Jesteśmy z was bardzo dumni. Dziękujemy !!! 

Lucyna Kasperowicz

https://bit.ly/3p2BCi

https://bit.ly/3wKAhzi

Skip to content