Lekcja ekonomii- LEGOnomia

4 kwietnia 2013 roku odbyły się „wyjątkowe” warsztaty z przedsiębiorczości  o nazwie LEGOnomia. W projekcie brała udział klasa 3D (mat- fiz- inf). 

Była to drużynowa gra edukacyjna stworzona przez ekspertów FOR, NBP i Banku Światowego dla uczniów. Podzieliliśmy się na kilkuosobowe drużyny i  podczas lekcji otrzymaliśmy swoje „państwo” i sprawowaliśmy nad nim „władzę” przez jedną lekcję. Następnie za pomocą specjalnie przygotowanych kart reform poznaliśmy możliwe posunięcia rządu oraz ich efekty.

Dodatkową atrakcją było to, że w grze posługiwaliśmy się klockami LEGO budując z nich wieże, które tworzyły na planszy wykres słupkowy przedstawiający:  bezrobocie, pkb, konsumpcje oraz zadłużenie naszego państwa. 

Podzieliliśmy się na 5 zespołów  4 osobowych  i utworzyliśmy małe rządy Legolandii.  Panowie prowadzący zajęcia przedstawili  krótko zasady działania  gry.  Następnie rozdali nam klocki oraz karty wyjaśniające szczegółowo czym dane posunięcia są w praktyce.  Jako rząd musieliśmy podjąć decyzje o podatku od pracy, ochronie zatrudnienia, wieku emerytalnym oraz wydatkach publicznych. Mogliśmy je zwiększyć, zmniejszyć  lub pozostawić bez zmian.  Na pozór wydaje się to bardzo proste i mało interesujące, ale jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach bo trzeba było podjąć takie decyzje, aby zmniejszyć dług publiczny, wzbogacić państwo, ale nie zdenerwować jego obywateli.

Po podjęciu decyzji i podsumowaniu osiągnięć każdego rządu został wybrany najlepszy, który zyskał najwięcej pieniędzy. Zwycięskim drużynom Pani Kazalska wpisała 6 za aktywność na lekcji. Reszta też nie była poszkodowana i dostała 5 za duże zaangażowanie na zajęciach.

Po zakończeniu warsztatów jeszcze długo dyskutowaliśmy na temat gry. Każdy z nas uważał, że była to bardzo interesująca i wciągająca gra, w którą chętnie by jeszcze raz zagrał.  

Cała klasa chciałaby podziękować Pani Urszuli Kazalskiej za możliwość udziału w warsztatach a organizatorom zajęć za pomysł, poświęcenie i organizację.

Marta Grzywna i Piotr Strożek 3D

 

{gallery}ekon_4_2013{/gallery}

Skip to content