WIZYTA W EUROPARLAMENCIE

W dniu 13 listopada w godzinach popołudniowych 10 osobowa grupa uczniów z klasy 3c i 4c wyruszyła w podróż do Belgii. Wyjazd studyjny na zaproszenie Pani Prof. Danuty Huebner jest nagrodą dla. naszych uczniów za pracę i działania promujące wartości, tradycję i historię UE. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Antwerpii- drugiego co do wielkości portu morskiego w Europie. Pomimo deszczowej pogody zwiedziliśmy stare miasto, robiąc pierwsze zakupy pamiątek.

Kolejny dzień wycieczki pod hasłem Parlament Europejski. Pierwszym punktem programu była wizyta w Parlamentarium, miejscu w którym poznawaliśmy  historię zjednoczenia Europy po II wojnie światowej oraz zasady funkcjonowania PE. Przy pomocy multimediów wcielaliśmy się w rolę europarlamentarzystów, zastanawiając się nad bieżącymi problemami, z którymi mierzy się Wspólnota. Następnie spotkaliśmy się z Piotrem Wolskim, pracownikiem Działu Komunikacji omawiając mechanizm wyboru i działania PE. Najważniejszym punktem było spotkanie z Panią Profesor Danutą Huebner, na zaproszenie której przyjechaliśmy do Brukseli. Pani Danuta Huebner pełni funkcję europosła od 2009 roku, obecnie pracuje m. in w Komisji Konstytucyjnej i Komisji Monetarnej. Pani Profesor od początku uczestniczyła w negocjacjach na temat warunków wejścia Polski do UE, a obecnie doradza Ukrainie i Czarnogórze w jaki sposób spełnić kryteria i wymagania Wspólnoty i stać się pełnoprawnym członkiem UE. Po zwiedzeniu Dzielnicy Europejskiej udaliśmy się na kolację do jednej z najstarszych brukselskich restauracji.

16 listopada 2023- po wczorajszym dniu parlamentarnym zakończonym kolacją w towarzystwie Pani Europoseł Danuty Huebner, podczas której toczyła się ożywiona dyskusja na temat przeszłości UE, planowanych zmian prawnych oraz szansach i przeszkodach państw kandydujących do Wspólnoty, dzisiaj poznajemy Brukselę. Ze względu na ograniczony czas odwiedzamy najbardziej charakterystyczne i symboliczne miejsca belgijskiej stolicy. W spacerze po mieście towarzyszy nam przewodnik, który opowiadając historię  Brukseli ubarwią ją ciekawostkami i anegdotami.  Podziwiamy bogactwo i architekturę La Grand Place, malownicze świąteczne uliczki, gdzie rozchodzi się woń czekolady będącej jednym z symboli Belgii.  Trafiamy do Manekin Pis oraz do Siusiającej Dziewczynki. Zwiedzamy Katedrę św. Michała i św. Guduli.  Staramy się poczuć klimat miasta. Krótka chwila na kupno pamiątek i rozpoczynamy podróż do Polski.

17 listopada 2023- szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Warszawy. Jeszcze raz chcieliśmy podziękować Pani Europoseł Danucie Huebner za zaproszenie do Brukseli oraz Pani Aleksandrze Olenderek, asystentce Pani Profesor, która organizowała wyjazd.

🇪🇺,, Mieliśmy szansę porozmawiać z Panią Prof. Danutą Hübner, zjeść wspólnie kolację i podyskutować na tematy polityczne”
Aleksandra
🇪🇺,, Bruksela to piękne miejsce, zdecydowanie warte odwiedzenia. Cieszę się, że miałam okazję uczestnictwa w tym ciekawym i wypełnionym atrakcjami wyjeździe.”
Julia
🇪🇺,, Tegoroczny wyjazd do Belgii był niesamowitą okazją na zwiedzenie   stolicy tego kraju i    poszerzenia wiedzy na temat UE.”
Bartosz
🇪🇺,, Wyjazd do Brukseli utwierdził mnie w przekonaniu o wyjątkowości tej europejskiej stolicy, w której przybliżono nam pracę europosłow, a nawet mieliśmy niebywałą okazję poznać Panią profesor Danutę Hübner.”
Anna
🇪🇺,, Wycieczka była niesamowitą podróżą, która miała rzeczywisty wpływ na naszą świadomość o pracy unii europejskiej.”
Iwo
🇪🇺,, Mogliśmy dowiedzieć się jak pracują europosłowie i jak wygląda proces tworze prawa UE”
Karol
🇪🇺,, Cieszę się, że miałam okazję być w tak pięknych miejscach, jak Bruksela i Antwerpia. Wyjazd był dla mnie niesamowitym doświadczeniem, które umożliwiło mi poszerzenie wiedzy na temat pracy europosłów m.in. podczas spotkania z Panią prof. Danutą Hübner.”
Nina
🇪🇺,, Mieliśmy szansę zobaczyć jedną z najpiękniejszych europejskich starówek- brukselskie Grand Place.”
Maria
🇪🇺,, Bruksela i instytucje unijne to świetne miejsce przyszłych studiów i pracy:)