Wyjazd edukacyjny do Londynu!

15.04.2018 spotkaliśmy się na parkingu przy 63 LO i o godzinie 11 wyruszyliśmy w pełną niezapomnianych wrażeń i przygód podróż, która miała wymiar nie tylko edukacyjny, ale i społeczno-integracyjny. Podczas naszego pobytu w stolicy Wielkiej Brytanii poznaliśmy tętniące życiem ulice, muzea, galerie, wielokulturowość charakterystyczną dla tego miasta. Nasze spotkanie z Wyspami Brytyjskimi rozpoczęliśmy przeprawą promową do Dover i widokiem pięknych, wapiennych klifów Anglii. Przemieszczając się po mieście komunikacją miejską poznaliśmy: kolejkę DLR, doubledecker’y,  najstarsze metro, pociągi londyńskie. Niezwykłe widoki tego eklektycznego miasta mogliśmy podziwiać z kapsuły London Eye oraz z tarasu widokowego The Tate Gallery (Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Wspaniałych wrażeń dostarczył nam rejs statkiem po Tamizie, którego uwieńczeniem było zwiedzenie teatru szekspirowskiego the Globe. Dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawych informacji na temat ówczesnych czasów, między innymi tego, jak i dla kogo, były organizowane przedstawienia w czasach szekspirowskich. Zaskoczyło nas to, że pierwotnie teatr nie był przeznaczony dla elit, a stanowił rozrywkę dla niższych warstw społecznych. Miejsce, które szczególnie zostanie nam w pamięci to British Muzeum, czyli „cały świat pod jednym dachem”, podziwialiśmy tam wytwory i ewolucję cywilizacji ludzkiej.

Naszej wycieczce sprzyjała piękna pogoda, co ciekawe w kwietniu tak wysokiej temperatury (28 stopni)nie było w tym  mieście od roku 1949. W Londynie jest dużo terenów zielonych (około 30%) –w parku  St. James spędziliśmy przyjemnie czas podczas pikniku na trawie, w sąsiedztwie Pałacu Buckingham, w którym, w tym samy czasie była obecna królowa, na co wskazywała powiewająca na dachu Pałacu flaga.  Niezapomnianym punktem programu była wizyta w teatrze Theatre Royal Drury Lane, gdzie obejrzeliśmy musical „42nd Street”, który w naszym odbiorze był scenograficzno-muzycznym majstersztykiem. Kolejną atrakcją w Londynie była wizyta w galerii Madame Tussaud’s- muzeum figur woskowych, gdzie mieliśmy możliwość uścisnąć dłoń osobistościom ze świata show-businessu, sztuki i polityki, jak również zrobić sobie zdjęcie w otoczeniu brytyjskiej rodziny królewskiej.

Trudno być w Londynie i nie odwiedzić ponad 2-kilometrowej Oxford Street, która skupia około 300 sklepów. Dzięki temu zaopatrzyliśmy się w pamiątki z naszej wspaniałej podróży.

Zakwaterowanie u zróżnicowanych etnicznie i religijnie rodzin pozwoliło nam w pełni doświadczać wielokulturowości i realizować idee zanurzenia językowego.

W naszym odczuciu wycieczka była ważnym wydarzeniem i niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich uczestników. Przyczyniła się nie tylko do zwiększenia wiedzy na temat Londynu i jego mieszkańców, ale i sprzyjała rozwojowi postaw otwartości i świadomości międzykulturowej naszych podopiecznych.

Anna Srzypkowska

Inga Chrościcka-Woźniak

Marta Piróg-Riley

Monika Suska-Zięcina

Najlepsza wycieczka, fajna atmosfera,miło spędzony czas. Chcę tam wrócić.~Piotrek

Wycieczka była wspaniała, z miła chęcią tam wrócę ? ~Natalia

W Londynie było super, czas minął mi jak jeden dzień, myślę, że jak najszybciej chce tam wrócić i odkrywać to miejsce na nowo.~Kamila

Moja mamusia była przemiłą osobą i robiła pyszne jedzenie. ~ Janek

Wycieczka była wspaniała, każda chwila sprawiała radość. ~ Karolina

Moja mama była najmilszą starszą panią na świecie. Jak taka kochana babcia moja – Julka
Bardzo udany wyjazd, sympatyczna rodzina goszcząca, perfekcyjna pogoda, dużo bardzo zwiedzania interesujących obiektów, bardzo dobra pani przewodnik~ Michał
Rodzina była przemiła, jedzenie bardzo smaczne, ogólnie wycieczka udała się, tylko moglibyśmy dostać trochę więcej czasu w wybranych miejscach.- Mikołaj